Nala oli ollut erittäin kiltti tyttö viikonloppuna ollessaan hoidossa mun vanhempien luona. Myös mun siskon nuorempi tyttö oli ollut Nalaa hoitamassa ja yhdessä olivat kulkeneet kuin paita ja peppu :)

Eilen sitten taas tokoiltiin. Liikkeestä seisomisharjoituksilla aloitettiin. Kotona kun ollaan treenailtu niin esim. viime viikolla seisominen onnistui jo muutaman kerran oikein hyvin. Treeneissä Nala on kuitenkin niin into pinkeänä, että tuntuu ettei malta miettiä, että mikähän käsky tää olikaan ja tarjoaa sen takia istumista. Pari onnistunuttakin onneksi saatiin, mutta selvästi paremmin kotona sujuu. No, varmuutta lisää vaan :) Tämän jälkeen otettiin yhteinen paikallaan makuu rivissä ja tänään sujui paikallaan makuu upeasti. Ollaan sitä viime viikolla treenattu melkein joka päivä ruokakupilla ja nyt ei Nala noussut kertaakaan ylös, vaikka kävin kaukanakin, kehuin kauempaa ym. Kelloa en katsonut, mutta uskoisin, että lähempänä kahta minuuttia oli paikoillaan. Kävin kyllä aina välissä palkkaamassa maahan, mutta vapauttanut en ennenkuin noin 2 minuutin jälkeen. Hieno, kuuliainen tyttö :) Sitten otettiin seuraamista vapaana lelujen keskellä. Eipä Nalaa lelut kiinnosta, ainoastaan mun taskussa olevat nakit :D Eli erittäin hyvin sujui. Otettiin myös paikallaan istuminen ryhmässä ja se sujui yhtä hyvin kuin paikallaan makuu. Lopuksi vielä koitettiin vähän seisomisharjoitusta pallolla pysäyttämällä. Eli niin, että kun Nala on kauempana ja lähtee tulemaan mua kohti niin olen heittävinäni pallon ja samalla huudan seisomiskäskyn. Tämä saattaisi sujuakin, jos itse oppisin olemaan heittävinäni oikeaoppisesti :DD Ihan loppuun vielä samanlainen pujotteluseuraamisharjoittelu kuin viime viikolla eli kaikki koirat parin metrin päässä riveissä ja jokainen vuorollaan pujotteli muiden läpi. Mulla oli Nala vapaana, kun kouluttaja sanoi, että "et sä sillä mitään hihnaa tarvitse, kun ei se sun luota lähde", eikä kyllä lähtenytkään, vaikka ihan vierestä muita koiria mentiin. Olen ylpeä fiksusta tytöstäni :)

Nala on nyt muutamalla tokokerralla alkanut keksimään väliaikapuuhaa itselleen eli toisin sanoen vähän räyhännyt muille koirille aina silloin, kun on odoteltu omaa vuoroa. Tähän tepsii oikeastaan ainoastaan se, että pidän neidin tekemässä jotain kokoajan. Niimpä tällä kertaa vietettiin lähes kaikki väliajat joko perusasennossa, edessä istumassa tai sivulla maaten katsekontaktissa. Olin yllättynyt kuinka kauan Nala jaksaa jo pitää katsekontaktia oikeastaan missä tahansa näistä asennoista. Pyysin Nalan vain esimerkiksi perusasentoon ja saatoin katsella monta minuuttiakin kerralla muiden suorituksia aina vain välillä palkaten ja Nala tuijotti mua kokoajan kuin nakutettu.

Tässä vielä muutama kuva, kuinka meillä otettiin eilen illalla rennosti tokotreenien ja iltalenkin jälkeen :)