Jaahas, mitähän sitä oikein edes kirjoittaisi. Käytiin eilen kokeilemassa Nalan kanssa onneamme Hämeenlinnan kennelkerhon järjestämässä iltatokokokeessa ja valitettavasti onni ei ihan tällä kertaa ollut meidän puolellamme. Harmittavasta 3½ pisteestä jäi kiinni meidän viimeinen ALO-luokan ykköstulos. Aargh   Kyllä harmitti ihan vietävästi, mutta eipä auta muu kuin jaksaa jatkaa yrittämistä ja kokeilla taas seuraavalla kerralla paremmalla tuurilla. Kokeessa tuomarina oli jälleen uusi tuttavuus Ossi Harjula. Harjula osoittautui ihan mukavaksi sedäksi, tosin hän jäi aika paljon liikkeiden välissä höpöttelemään ja jaarittelemaan ja sekös vaan lisäsi mun jännitystä, kun kerkesi ajattelemaan ties mitä ja toisaalta Nalankin huomio kerkesi karata jo moneen kertaan kehän ulkopuolelle, kun liikkeiden välissä oli niin paljon passiivista aikaa. No joo, tuokin on asia jota voisi ja olisi hyvä tietysti harjoitella, mutta kyllä silti tuli todettua, että ihan omien hermojenikin takia taidan pitää enemmän tuomareista, jotka eivät turhia juttele liikkeiden välissä vaan etenevät kokeen läpi rivakasti

Koe ei missään tapauksessa ollut parasta meitä, mutta kyllä me ihan hyvä ykköstulos oltaisiin saatu, ellei suoritus olisi kaatunut jälleen kerran liikkeestä seisomiseen. Toisin sanoen lähestulkoon toisinto huhtikuisesta Hyvinkään kokeesta, jossa myös liikkeestä seisominen meni nollille, kun Nala painui maihin. Sama toistui jälleen ja eipä mahda mitään - pisteet tipahtivat juuri sen verran, että loppusaldo jäi nippa nappa alle maagisen 160pisteen. Yhteispisteet siis 156,5p = ALO2. Löytyihän meillä toki huomatettavaa sieltä sun täältä muutenkin - seuraaminen oli paikoitellen ihan kuraa, luoksetulossa Nala ennakoi edestä sivulle siirtymisen jne. mutta silti.. niin pienestä kiinni! No, lisää treeniä vaan ja nokka kohti uusia koitoksia.

Tässä vaiheessa vielä hymyilytti, kun luoksepäästävyydestä ja paikkamakuusta napsahti 10.

Tuomari seurasi koirakoiden suoritusta melko läheltä toimien itse samalla liikkurina. Liekkö sekin luonut Nalalle (ja ohjaajalle..) vähän lisää painetta.