Tiistaina taas agiliideltiin Vesan opissa. Viime viikollahan totesimme, että Nala osaa jo hienosti kääntyä. No, nyt pitäisi mun vielä oppia neitiä kääntämään.. Näin ollen kääntymisestä taisikin vähän kuin vahingossa tulla meidän tämän kertaisen treenin teema. Harjoituksen kohteena oli suhteellisen yksinkertainen 11 esteen hyppyrata, jossa kuitenkin riitti taas ihan tarpeeksi haastetta kyllä meille :-) Periaatteessa rata sujui meiltä ihan hienosti (tais nollasuorituskin ainakin jossain välissä tulla), mutta pientä hiomista löytyi sieltä täältä. Ensinnäkin ekalla kiekalla hypyt neloselle ja vitoselle oli ihan liian isoja, joten niitä hiottiin pienemmiksi. Mun pitäisi tällaisissa tilanteissa muistaa kertoa Nalalle jo ennen estettä, että "Tee pieni hyppy" eli toisin sanoen antaa jokin äänimerkki siitä, että "Hei, matka ei jatku suoraan eteenpäin tämän jälkeen". Vesa taas näytti mulle ja kyllähän se helpolta näytti kun hän vei Nalaa, mutta itse tuntui taas niin vaikealta. No, harjoitusta harjoitusta.. Toinen hankala kohta oli pussista 9. putkeen meno, sillä mä olin auttamatta siinä kohden joka kerta jäljellä ja Nalahan tuli pussista suoraan mun jalkoihin ja siitä oli hankala lähettää putkeen. Lisää juoksutreeniä Nooralle kiitos.. Loppu sujui hyvin, joskin 10. hypyllä piti taas muistaa KÄÄNTÄÄ..
 
Loppuverryttelyksi ja mielenvirkistykseksi otettiin loppuun lyhennetty versio radasta esteillä 1-3 ja 6-11. Nala sai mennä pienillä hypyillä ja hurvitella loppupätkän lujaa. Olin ylpeä siitä, että sain heti ekalla yrittämällä valssin onnistumaan 3. ja 6. hyppyjen väliin niin, että sain vaihdettua ohjauspuolen oikealle. Ja kymppi hypylläkin kääntö onnistui, joten hieno lopetus treeneille lyhyellä nollapätkällä :-)
 
Meillä on muuten nykyisin Nalan kanssa käytössä Canis Tempus treenikalenteri (http://www.canistempus.fi/), joka on osoittautunut tosi hyväksi ostokseksi! Kyllähän mä tännekin aina raapustelen meidän treeneistä, mutta tuohon voi kirjoittaa treenien sisällön ytimekkäämmin ja kirjata selkeästi ylös hyvin menneet asiat ja ne, joita täytyy vielä treenata. Lisäksi on helppo määritellä tavoitteet jne. kullekin kuukaudelle. Tietysti joku ihan tavallinen vihko ajaisi saman asian, mutta tuo nyt on sellainen "laiskan ihmisen" hyvä apuväline, johon kaikki kohdat on tehty jo valmiiksi - ei tarvitse kuin muistaa kirjoittaa. Suosittelen! :-)