Tiistaina taas aksailtiin ja tällä kertaa tunnin veti Vesa. Ja eipä muuten ollut mikään helppo tunti.. Mutta oiskinhan tää tylsää jos olis aina helppoa. Tehtiin neljäntoista esteen rataa, joka vaikeusasteeltaan (lukuunottamatta parin viimeisen hypyn ohjauskuvioita) ei ollut varmasti perus 1-luokan rataa vaikeampi. Mutta Nalan kanssa tässä meille kyllä riitti haastetaa, ensinnäkin jo senkin takia että mä en tällaisella ns. "juoksuradalla" meinannut sitten millään pysyä likan perässä. Kuntokuurille ohjaaja mars.. :-D

Ensimmäinen hankaluus tuli heti alussa, kun suunnittelin että tekisin valssin kolmoshypyn ja putken väliin, että pääsen vaihtamaan ohjauspuolta. No, enhän mä sinne mitenkään ehtinyt, koska mun olis täytynyt ehtiä tekemään valssi ennen kuin Nala on hypännyt kolmosen ja se taas olis tarkoittanut sitä, että mun olis täytynyt lähteä etenemään heti alusta tosi paljon likan edellä. Se ei kuitenkaan toiminut koska silloin neiti jätti kakkosen kokonaan välistä, kun en tarpeeksi osannut kropalla sinne suuntaan ohjata juostessani. No, valssi ennen putkea hylättiin ja jatkoikin niin, että tein persjätön putken ja vitoshypyn väliin. Ja sehän toimi moitteettomasti!
 
Toinen hankala paikka tuli seiska ja kasi putkella, sillä Nalahan ampaisi pari ekaa kertaa kasiputkeen väärästä päästä. No, ohjeet tähänkin kohtaan saatiin eli mun piti seiskaputkelta ottaa Nalaa vähän ulospäin ja sen jälkeen selkeästi lähettää molempien käsien avulla kasiputkeen oikeasta päästä. Jotta loppurata olis mennyt sujuvasti niin tämän jälkeen mun olis tarvinnut olla sen verran nopea, että olisin ehtinyt kepeille ennen Nalaa ja tekemään valssin keppien edessä, mutta enhän mä ikinä ehtinyt, kun likka tuli putkesta muurille ja hypyille niin miljoonaa. Mutta no, sitten me tehtiin ennen keppejä pieni stoppi ja jatkettiin siitä loppurata rauhassa. Viimeiset hypyt 13 ja 14 sujui ok, kun taas muistin sen, että heitettyäni koiran esteen taakse täytyy se myös muistaa vetää sieltä hypyn yli. Eli sama ongelma kuin silloin kerran aiemminkin. No hauskaa oli ja hiki tuli! :-D

Lopuksi tehtiin pientä kääntymisharjoitusta. Kuvan mukaisesti koira lähetettiin hypyltä putkeen ja sen jälkeen ohjattiin samalle hypylle takaisin ja ko. hypyltä oli sitten tarkoitus kääntää koira mahdollisimman tiukasti esteen viereen eli tavallaan takaisin tulosuuntaan. Nala kääntyi superhyvin! Olin ihan yllättynyt kuinka pienessä kulmassa likka tarvittaessa pystyy kääntymään. Vesakin oikein kehui, että hienosti kääntyy. Ainoa mikä mun tarvis muistaa on se, etten saa alkaa kumartumaan jo kesken hypyn vaan pitää malttaa, että koira on esteen toisella puolella ja kumartaa yläkroppaa vasta sitten. Oikeasti tämä laji on kyllä sellaista kehonhallintajumppaa ettei toista. Jos on hankalaa seuraamisen vasemmalle, oikealle ja täyskäännökset niin ei ne ole kyllä mitään verrattuna tähän lajiin :-D No, oppia ikä kaikki ja pikkuhiljaa me Nalan kanssa kehitytään. Tosin Nala taitaa kyllä olla jo paljon parempi kuin minä tässä lajissa.. Sillä Vesan ohjauksessa neiti suoritti hankalankin näköiset kohdat tosi hienosti, mutta mä kun tumpeloin ohjauksen kanssa niin sitten menee mönkään. Harjoitellaan, harjoitellaan :)